Het Julianabad in Arnemuiden - werkgroep aan de slag

Nu sloop dreigde, is opnieuw een initiatiefgroep opgestaan om een laatste reddingspoging te ondernemen. Zij vroegen de gemeenteraad om extra tijd om een reddingsplan te kunnen presenteren en nader onderzoek te doen naar de haalbaarheid.

De VVD dient mede een motie in om gedurende een redelijke termijn de sloop van het Julianabad uit te stellen. Deze periode kan worden gebruikt om samen met de initiatiefgroep de mogelijkheid te onderzoeken om het zwembad (al dan niet voor onbepaalde tijd) open te houden en daarbij ook een onderzoek naar financierings-mogelijkheden uit te voeren (inclusief subsidies en PPS (publiek private samenwerking)

De resultaten van dit onderzoek worden bij voorkeur voor 1 november a.s. aan de Raad voorgelegd.

De VVD vindt dat de initiatiefnemers de ruimte moeten krijgen om een zorgvuldig onderzoek uit te voeren. In een samenleving waarin we meedoen belangrijk vinden en eigen initiatief stimuleren, moeten we als gemeente ook de ruimte geven aan inwoners om hun plannen uit te werken en zo mogelijk ook uit te voeren. Wel hebben we hierbij de kanttekening geplaatst dat we geen blanco cheque uitreiken.