OOK HORECA-ONDERNEMERS GAAN OVER HUN EIGEN OPENINGSTIJDEN!

Dit geldt vooralsnog alleen op donderdag, vrijdag en zaterdag. Op andere dagen blijft de sluitingstijd 2 uur. De fractie van de VVD isvan mening dat ondernemers de vrijheid behoren te hebben en zelf behoren te gaan over hun openingstijden.

Juist de ondernemer weet als geen ander wat zijn klanten willen. Daarbij horen zoveel mogelijke barricades te worden weggenomen. De VVD begrijpt dat het wijzigen van openingstijden op tegenstand bij sommige horecaondernemers en omwonende stuit. Echter heeft de horeca naast deze ruimere vrijheid, naar onze mening ook een verantwoordelijkheid om zijn gasten rustig de straat op te laten gaan. Ook ten aanzien van het opruimen van rommel hoort wat ons betreft daarbij; het is een gezamenlijke verantwoordelijkheid van horeca én de gasten om het na sluitingstijd netjes en rustig te houden in de stad. Hier mag wat de VVD betreft streng op gehandhaafd worden.

Het belangrijkste is de vrijheid van de ondernemer om te ondernemen zoals hij of zij dat wil. Openingstijden zijn geen taak van de gemeente. Wel brengt deze extra vrijheid ook verantwoordelijkheid met zich mee, want je eigen vrijheid houdt op, waar die van een ander begint.