Het woord is aan ... Benno Nieuwenhuis

Middelburg een bruisende stad

De maand juni staat in Middelburg garant voor veel activiteiten. Na “Volkoren” en het Jazzfestival staan nu de Stadsfeesten weer voor de deur en is de Markt daarna weer veranderd in een zandvlakte voor de “Beach Games”. Allemaal evenementen georganiseerd door ondernemers uit de binnenstad.

Deze evenementen zorgen het hele jaar door dat het nooit saai is in Middelburg. Er is voor de Middelburgers en de bezoekers elk weekend wel iets te doen. En dat merk je als je door de stad loopt. Wij gaan deze maand in de gemeenteraad praten over het opzetten van een actieplan binnenstad. Voor de VVD is het belangrijk dat vooral ook die ondernemers die zich al jaren inzetten voor Middelburg betrokken worden bij dit plan. Zij zijn de drijvende krachten die Middelburg aantrekkelijk maken voor ons als bewoners, maar vooral ook voor de vele bezoekers aan onze mooie stad. De VVD wil ook goed kijken naar nieuwe initiatieven voor de binnenstad, zeker naar 2017 toe. Want dan bestaat Middelburg 800 jaar. Wij zijn benieuwd naar de ideeën die binnengekomen zijn op de site. De combinatie van drukte en gezelligheid in de winkelstraten en de rust in de steegjes en omliggende straten is kenmerkend voor Middelburg. Leuk dat er op dit moment filmopnames plaatsvinden in Middelburg. Daarnaast wordt er ook hard gewerkt, onder andere aan de kaaien en andere straten. Dit zorgt natuurlijk voor overlast voor bewoners, excuus daarvoor. Maar als het klaar is dan zien de kaaien er weer ouderwets uit, echt passend bij de omgeving. Dat er op verschillende locaties zo hard gewerkt wordt aan de wegen is ook goed voor de ondernemers die deze werken uitvoeren. De VVD vindt het goed dat de gemeente voor deze werken kiest voor regionale en plaatselijke bedrijven. Zij hebben dit hard nodig.

Benno Nieuwenhuis, fractievoorzitter VVD (bnieuwenhuis@online.nl)

Klik hier voor de Faam pagina van 11 juni 2014