Ondernemen maakt werk

Zonder bedrijven geen werkgelegenheid en geen inkomen. Ondernemingen vormen de kurk waar de economie op drijft. Veel inwoners zijn afhankelijk van de werkgelegenheid die binnen onze gemeente wordt geboden hetgeen een regulier overleg vraagt met de grotere werkgevers.

We onderscheiden daarbij niet alleen industriële en transportbedrijven, maar ook de detailhandel en het snel groeiende aantal ZZP’ers (Zelfstandigen Zonder Personeel). De VVD ziet daarbij duurzaamheid als een kans voor economische ontwikkeling en het verhogen van economisch rendement. De VVD wil daarom duurzaamheid stimuleren. Niet door te subsidiëren, maar door minder regels en eenvoudige procedures.

De VVD-Middelburg wil:

Blijven werken aan de aantrekkelijkheid van onze bedrijventerreinen en zorgen dat de gemeente voldoende locaties beschikbaar heeft én houdt.

Het samen formuleren van beleid voor en met detailhandelsbedrijven zodat zij optimaal kunnen ondernemen.

Het laag houden van de OZB voor ondernemers en inwoners.

Blijvend zorgdragen voor een goede bereikbaarheid van onze gemeente.

Voldoende en aantrekkelijke parkeervoorzieningen.

De VVD wil afschaffing van de regelgeving met betrekking tot de winkeltijden. Ondernemers moeten zelf kunnen bepalen hoe vaak ze open zijn, dus ook op zondag.

Het faciliteren van ZZP’ers waar dit nog niet of onvoldoende gebeurt.