Ruimte voor ondernemers én inwoners!

Ondernemers zijn belangrijk voor onze gemeente. Door ondernemers de ruimte te geven, stimuleren we hen het beste te doen. Ze investeren in nieuwe ideeën en innovatieve technieken. Het MKB, de horeca en detailhandel zijn dé banenmotor van de gemeente.

Daarbij past een houding van een gemeente die faciliterend en meedenkend is naar ondernemers die zich hier willen vestigen, maar ook voor bestaande ondernemers.

De Middelburgs VVD vindt dat het actieplan Binnenstad dat in 2015 tot stand is gekomen, vanwege gewijzigde economische omstandigheden versneld dient te worden geactualiseerd. Tevens zal de gemeente een actieve rol moeten pakken bij het verduurzamen, zodat inwoners en ondernemers het gevoel hebben dat de overheid er voor hen is.

Een ander belangrijk punt voor ons is om met de bezem door overbodige, tegenstrijdige, nutteloze en niet handhaafbare regels te gaan en die te schrappen, door “schrapsessies” te organiseren met inwoners, ondernemers, zorgverleners en overige belanghebbenden

De VVD vindt het belangrijk dat ondernemers kunnen ondernemen in een veilige en aantrekkelijke omgeving. Een aantrekkelijk en gevarieerd winkelaanbod is van toegevoegde waarde voor inwoners en trekt mensen aan van buitenaf. Daarom willen wij dat de gemeente bedrijfsinvestering stimuleert en leegstand zo veel mogelijk voorkomen wordt.

Wilfried Boonman

VVD Gemeenteraadslid