Schouwburg en Molenwaterpark - "Fontein motie" van de VVD

In 2015 is het besluit genomen om de huidige schouwburg aan het Molenwater grondig te renoveren.

Dit na een jarenlange discussie over de Schouwburg in Middelburg; wel nieuwbouw/geen nieuwbouw; op welke locatie? Aan de Zuidsingel/niet aan de Zuidsingel; in het Molenwaterpark/niet in het Molenwaterpark; Verhuizen naar het ZEP, niet verhuizen naar het ZEP; etc.

Uiteindelijk was de Middelburgse VVD de besluiteloosheid zat en heeft ze het initiatief genomen om een voorstel in te dienen de Schouwburg aan het Molenwater te renoveren. De renovatie is nu volop aan de gang. In september 2018 moet de schouwburg weer open gaan.

Met de renovatie van de schouwburg wordt ook het Molenwaterpark aangepakt en grondig onderhanden genomen. De VVD pleitte, bij monde van de fractievoorzitter, voor het plaatsen van een fontein in het park. Wij beseffen dat de gemeente weinig geld heeft, maar vinden dat zoiets bij het vernieuwde park hoort. Op zijn minst moet de infrastructuur aangelegd worden om een fontein (eventueel) later aan te leggen. De voorzieningen nu reeds aanleggen is goedkoper dan het later alsnog te moeten doen. Een meerderheid van de gemeenteraad was het hier mee eens! Onze motie heeft een meerderheid gehaald.

Relevante links:

- Omroep Zeeland : Verhuizing Stadschouwburg Middelburg van de baan.

- PZC: Schouwburg Middelburg in september jaar dicht voor renovatie

- PZC: Brede steun voor herinrichting Molenwaterpark