Veilig Middelburg

Daarom maken we werk van een optimaal veiligheidsgevoel van mensen in de wijken en kernen van de gemeente Middelburg.

Door optimale verkeersveiligheid bijvoorbeeld. En door te zorgen dat mensen, van jong tot oud, veilig over straat kunnen in de avond. En door ervoor te zorgen dat als je je niet veilig voelt, dat onmiddellijk ergens kunt melden. Want laten we eerlijk zijn, het is toch heel normaal dat je veilig woont, dat met je handen van andermans spullen afblijft en dat je veilig over straat kunt?

Om de veiligheid voor de mensen in de wijken en kernen te vergroten, DOEN we het volgende:

·       De politie is zichtbaar op straat. Wijkagenten die de buurt goed kennen voegen daar iets extra’s aan toe.

·       Extra Buitengewone Opsporingsambtenaren (BOA’s) vergroten de zichtbaarheid, handhaving en bestrijding van de kleine criminaliteit.

·       De politie grijpt altijd in als mensen de regels overtreden en overlast veroorzaken.

·       Raddraaiers worden opgespoord en aangepakt. Wanneer de politie ingrijpt, kan zij rekenen op onze steun en die van het lokaal gezag.

·       De burgemeester maakt actief gebruik van al zijn bevoegdheden en de mogelijkheden die tot zijn beschikking staan om de openbare orde te handhaven en overlast te bestrijden.

·       Technologie kan helpen om de veiligheid te vergroten, bijvoorbeeld door het gebruik van cameratoezicht en helmcamera’s.

·       Schade en kosten worden altijd verhaald op diegenen die dit veroorzaken.

Op deze manier wil de Middelburgse VVD er met jou voor zorgen dat we ons veilig voelen in onze eigen buurt.

Werken aan een veilig Middelburg moet je gewoon DOEN.

Chris Simons,

De Middelburgse VVD