Het woord is aan...Raquel Jimenez

Onlangs melde Booking.com dat Middelburg een van de vijf meest gastvrije steden van Nederland is en dé meest gastvrije accommodatie van ons land heeft. Gastvrijheid is een sociale én economische motor; het zorgt voor een leefbare stad voor inwoners, die aantrekkelijk is voor bezoekers, nieuwe inwoners, studenten en bedrijven. Wist u dat 62 procent van de mensen vooral een bestemming kiest op basis van een vriendelijke, interessante lokale bevolking en ondernemers? Complimenten dus aan de inwoners en ondernemers hiervoor.

Die positieve ervaring wordt natuurlijk versterkt door onze historische binnenstad, de cultuurhistorie, de monumenten, de grachten, de vele mooie stadsgezichten. Allemaal zaken waar we heel zuinig op moeten zijn en blijven. En zuinig betekent duurzaam. Mensen die in monumentenpanden wonen moeten we niet tegenwerken, maar juist faciliteren in het toekomstbestendig maken van hun woning. Dat geldt ook voor alle mensen in de kernen en wijken. Samen moeten we bouwen aan een duurzaam Middelburg, maar wel op een manier en tempo dat voor iedereen behapbaar en betaalbaar is. Voor dit alles zet ik (en de Middelburgs VVD) me in: faciliteren van ondernemers en inwoners in hun initiatieven en ondernemerschap, en samen met hen bouwen aan een duurzame toekomst.

Raquel Jimenez

Middelburgse VVD-fractie