Het Molenwaterpark!

De raadsvergaderingen van de afgelopen maanden, kenmerkten zich door een beperkte agenda. Zo ook de vergadering op 23 mei jl. Er waren slechts 8 agendapunten, die merendeels als hamerstuk werden afgedaan/aangenomen.

Vervolgens werden er wel 14 moties van partijen behandeld, waarvan er ook weer een groot aantal werden ingetrokken of doorgeschoven naar een commissie vergadering om eerst te bespreken (...).

De raadsvergadering van juni, daarentegen, zal goed gevuld zijn. Onder andere met de jaarrekening van de gemeente Middelburg, de bestuursrapportage, de kaderbrief, algemene beschouwingen...en niet te vergeten een raadsvoorstel over de ontwikkelvisie van De Cleene Hooge.
Allemaal zaken waar we ons grondig op voorbereiden. In komende nieuwsbrieven meer hierover.

In de raad van 23 mei werd ook een motie met betrekking tot het Molenwaterpark behandeld die mede op initiatief van de Middelburgse VVD en samen met de LPM en het CDA, tot stand is gekomen. Met de motie willen we bereiken dat de aanleg van het Molenwaterpark volgens het definitief ontwerp wordt uitgevoerd; door een tegenvallende aanbesteding, waardoor de kosten hoger zijn dan begroot, bestaat de kans dat het park verder uitgekleed wordt.

Eerder werd (in november 2018) het plan al versoberd. Ook toen hebben we ons hier tegen verzet, omdat we dan terug zouden komen op eerdere besluiten. Dat tast de geloofwaardigheid aan. Want op basis van die besluiten is met omwonenden overlegd en een plan gemaakt. Het is niet netjes om eerst met omwonenden een plan te maken en daarna onderdelen van het plan en geld daarvoor te schrappen.

Op het Molenwater moeten we een park met allure realiseren waar het voor de inwoners, toeristen en overige bezoekers goed toeven is en wat een bijdrage levert aan een goed leefmilieu in de stad. En daarbij komt dat een park voor minstens 50 jaar (maar eerder langer) wordt aangelegd. Door gebruik te maken van een reserve die speciaal voor de realisatie van het Molenwaterpark is gevormd, en waar nog € 500.000 in beschikbaar is, kan de aanleg van het park verder worden uitgevoerd zoals gepland.

Een meerderheid van de raad (VVD, LPM, CDA, PvdA en GroenLinks) was het met ons eens en steunden de motie!