Samen Sterk!

Samen sterk,

Allereerst hopen wij dat het jullie en jullie dierbaren goed gaat. Door het Coronavirus bevinden wij ons in een bijzondere situatie. Een situatie waarbij de maatschappij voor een groot deel is ontwricht.

Een periode waarbij sprake is van onzekerheid.

Na de persconferentie van het kabinet, afgelopen dinsdag, weten we dat de eerder afgekondigde maatregelen worden verlengd  tot 28 april. Het coronavirus heeft een enorme impact. Wereldwijd, in Europees verband, op landelijk niveau, maar natuurlijk ook hier in onze gemeente.

Respecteer deze maatregelen. Ons gedrag, in lijn met de maatregelen, draagt bij aan het indammen van het virus. Wij hebben hier een verantwoordelijkheid voor onszelf en richting onze medemensen. In deze dagen is er maar één ding dat telt en dat is ieders gezondheid.

Ons respect gaat uit naar de mensen in de cruciale beroepen en vitale processen. Zoals zorg, hulpverleningsdiensten, onderwijs, transport en de voedselketen.

Ons hart gaat uit naar de mensen en bedrijven die nu hard getroffen worden door de gevolgen van de maatregelen. Daarbij denken we onder andere aan de ondernemers in de recreatie en de horeca en de bedrijven die hun afzet zien dalen, zoals winkeliers en agrariërs. Natuurlijk zullen wij er alles aan doen om zo goed mogelijk voor de belangen van de getroffenen op te komen. Daarnaast zijn door het kabinet  regelingen in het leven geroepen om de gevolgen van deze crisis op te vangen. Ze laat zien zo nodig dagelijks haar beleid hierop aan te passen. Daar zijn we trots op.

Hoewel we elkaar nu niet fysiek kunnen treffen, zijn we in een meer digitale wereld actief voor en met de Middelburgs VVD. Het werk van de fractie en de gemeenteraad gaat, hoewel in aangepaste vorm, “gewoon” door. We hebben contact met diverse organisaties, instellingen, ondernemers en onze tweede kamerfractie.

Dit betekent dat we er ook en juist nu, voor je zijn. Met een luisterend oor, aandacht voor vragen of zaken die je aan ons wilt meegeven. Laten we denken aan elkaar en als hulp gewenst is elkaar weten te vinden! Ook als je in je omgeving hulpvragen of signalen krijgt, laat het aan de fractie weten (de contactgegevens staan onderaan dit bericht).

Heel veel sterkte allemaal in deze bijzondere periode en blijf gezond!

Als u verder op de hoogte wil blijven van wat de VVD doet rondom het coronavirus kijk dan op https://www.vvd.nl/coronavirus-nederland/

Samen komen we deze moeilijke periode te boven.

Namens de Middelburgse VVD-fractie,

Met vriendelijke groet,