Het woord is aan...Alex Wöhler (De Faam 9 september 2020)

Ik gaf in hetzelfde artikel aan dat de VVD Middelburg voornemens was om het huidige accommodatiebeleid bij te stellen,

waarbij er een samenhangend en duurzaam gemeentelijk beleid ontstaat, dat passend is bij de behoefte van verenigingen en burgerinitiatieven, als belangrijk onderdeel van onze samenleving en dat past binnen de (beperkte) financiële mogelijkheden waarover de gemeente Middelburg beschikt en de financiële taakstellingen die op verschillende beleidsterreinen van toepassing zijn.

Sinds die tijd heeft de Middelburgse VVD niet stil gezeten en hebben we samen met andere partijen voor de zomer, een initiatiefvoorstel ingediend die het mogelijk maakt om tot een samenhangend en duurzaam accommodatiebeleid te komen. Afgelopen woensdag 2 september zal is ons voorstel inhoudelijk in de commissie maatschappelijke zaken besproken en nu bereiden we de definitieve tekst voor, zodat er een besluit over genomen wordt in de aankomende gemeenteraad.

Onze fractie hecht grote waarde aan de geluiden uit onze samenleving zoals die ook kwamen over dit onderwerp en hopen er hiermee aan bij te dragen om onze stad nog beter te maken.

Alex Wöhler

Raadslid VVD