Stikstofmotie unaniem aangenomen in Middelburg

Daarbij kunnen zij ook de steun van de lokale politiek heel goed gebruiken. Die steun kwam er tijdens de raadsvergadering van 14 juli jll ook in de vorm van een unanieme stemmingsuitslag voor een motie die door de VVD mede is ingediend.

De VVD Middelburg heeft samen met de SGP, CDA, FvD en SP een motie in de gemeenteraadsvergadering ingediend. ,,De landbouw is in Zeeland niet de grootste veroorzaker van de stikstofproblemen. Scheepvaart en industrie dragen ook bij en we krijgen gratis stikstof van onze buren in het buitenland. Er is een integrale aanpak nodig waarin elke sector bijdraagt en elke sector levensvatbaar kan blijven’”. Daar waren alle partijen het roerend over eens. Als boerenzoon heeft onze fractievoorzitter Wilfried Boonman tevens gepleit voor ‘perspectief’ voor de boeren.

Het aannemen van deze motie betekent dat de gemeente Middelburg de zorgen over het stikstofbeleid uit en zich achter de brief van de provincie Zeeland schaart. Verder wordt GS uitgenodigd om z.s.m. in gesprek te gaan met alle betrokken partijen om te komen tot een lokaal gedragen gebiedsgerichte aanpak met heldere opgaven en met duidelijke toekomstperspectieven.