Van compenseren naar herstellen - samenwerken aan Middelburg

Het lijkt erop dat Corona voor langere tijd deel zal blijven uitmaken van ons leven en we merken dat er bij onze inwoners sterk behoefte is aan duurzame maatregelen die Middelburgers op het gebied van welzijn en economie zullen helpen. Wij zien voor ons als lokale overheid een belangrijke verantwoordelijkheid en taak weggelegd om daar waar nodig de veerkracht van de samenleving te versterken en onze inwoners en ondernemers een steun in de rug te geven om de crisis zo snel en zo goed als mogelijk weer te boven te komen.

In de raadsvergadering van 14 juli heeft de VVD fractie een initiatiefvoorstel ingediend voor een corona herstelfonds van € 500.000. Het coronaherstel plan moet functioneren als een aanjager waarmee door middel van het organiseren van activiteiten en acties en overige stimulerende maatregelen een extra en duurzame impuls wordt gegeven aan onze gemeente gericht op welzijn en economie.

Tijdens de laatste raadsvergadering voor de zomervakantie stemde de raad ermee in om:

1. het college om een reactie te vragen op het initiatiefvoorstel;
  2. het initiatiefvoorstel te agenderen in de commissie AB van 20 september 2022 en de gemeenteraad van 29 september 2022.

Wordt dus vervolgd in september!

PZC - 15-07-2022 Van compenseren naar stimuleren