Het woord is aan...Wilfried Boonman (De Bode 8 februari 2023)

We willen allemaal wonen en werken in een mooie en veilige omgeving. Waarin iedereen zichzelf kan zijn. Veiligheid is ook een gezamenlijke verantwoordelijkheid, waar we samen met inwoners en ondernemers aan moeten werken. Zonder veiligheid geen vrijheid. Door met elkaar op te trekken gaan we overlast tegen en maken we onze wijken en dorpen mooier.

Aan de ene kan zullen we criminaliteit hard moeten aanpakken, maar aan de andere kan ook alles op alles zetten om herhaling te voorkomen.

Daarom is het nodig te investeren in de sociale ontwikkeling van wijken en dorpen door de inzet van opbouwwerkers en wijkteams. Zij kunnen signalen in het vroegste stadium herkennen en samen met de gemeente, scholen en ouders erger voorkomen.

Het initiatief van het Wijkteam Dauwendaele om een wijkcentrum te openen waar inwoners vragen kunnen stellen aan de politie en BOA's of hulp kunnen inschakelen, verdient dan ook navolging. Niet alleen vergroten we daardoor de zichtbaarheid en veiligheid. Tevens kunnen we de dienstverlening aan onze inwoners verbeteren en tegenstellingen verkleinen.

Veiligheid is een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Door samen met heel veel gewone, hardwerkende Middelburgers er de schouders onder te zetten kunnen we vooruitkomen en daarmee ook anderen vooruithelpen.

Wilfried Boonman

Fractievoorzitter VVD Middelburg