Het woord is aan...Alex Wöhler (de Bode, 26 april 2023)

De bezoekers van Middelburg spelen een belangrijke rol in onze lokale economie en dragen bij aan het niveau van voorzieningen in onze stad.

De VVD begrijpt echter ook dat er wel eens overlast wordt ervaren door onze inwoners als Middelburg op zijn drukst is en we zien ook dat het lastig is voor starters om een huis te vinden. Daar staat tegenover dat ons voorzieningenniveau ook weer bijdraagt aan het aantrekken van bijvoorbeeld nieuwe huisartsen en tandartsen die we hard nodig hebben in de toekomst.

De VVD zal daarom de nieuwe spelregels voor toerisme kritisch bekijken en zo nodig voorstellen voor aanpassingen doen. Veel zaken zijn aan elkaar verbonden en beïnvloeden elkaar. We moeten ervoor waken dat we het spreekwoordelijke kind niet met het badwater weggooien en dat we spelregels afspreken, die problemen oplossen en geen zaken afbreken die door de jaren heen zorgvuldig zijn opgebouwd in onze stad.

Wij willen o.a. kijken naar een aanpak van het huidige parkeerbeleid in de binnenstad. Daarmee voorkom je een deel van de overlast die wordt ervaren door onze inwoners en kun je toch een gastvrije stad zijn voor onze bezoekers. Zo willen we een balans zoeken tussen leefbaarheid en gastvrijheid.